Een babyyyyyyyyyy! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Een babyyyyyyyyyy! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Een babyyyyyyyyyy!

Blijf op de hoogte en volg Marc

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Ja, ik zie nu een verwachtingsvolle moeder voor mij n.a.v. deze titel. Well, keep on reading.
In madera opgestaan en ontbijt gehaald bij Starbucks om in de auto richting Yosemite te nuttigen. Met de auto weer een aardige klim gemaakt om bij Glacier Point te komen. Onderweg stonden er ineens allemaal auto's stil op de rijbaan, waardoor wij ook wel moesten remmen. De reden hiervan was een moeder beer met baby beer langs de weg. Op ongeveer 20 meter naast ons waren zij een vertederende show aan het geven. Na het maken van een aantal foto's doorgereden om aan onze barre tocht te gaan beginnen. Vandaag zou de laatste wandeling in een national park zijn en dan moet er natuurlijk nog wel even gebikkeld worden. Het resultaat is een hike van 11 km met behoorlijk wat hoogteverschillen. Onderweg prachtige uitkijkpunten bezocht en weer over randjes gekeken wat ik vroeger van mijn ouders echt niet mocht. Nou ik heb het gedaan hoor! Met klamme handjes weliswaar, maar dat terzijde.

'S middags nog naar de lower Yosemite falls geweest waar we in de beek konden afkoelen. Marc nog wat dammen gebouwd, is en blijft een kind :). Daarna naar mariposa gereden om te overnachten in 'The restful nest'. Dit is echt een prachtige plek om te verblijven. Een prachtig terrein bij enorm lieve mensen. Een stel van midden 70 heeft ons met veel warmte en liefde verzorgd. Na in het dorpje bij 1850's heerlijk gegeten te hebben zijn wij de jacuzzi ingedoken onder een prachtige sterrenhemel. Weer een momentje om even stil te staan bij het feit dat dit alles heel bijzonder is en ik ook heel blij ben dat ik dit allemaal kan. De sterren een goede nacht gewenst en vervolgens ons restful nest opgezocht.

• 03 Juli 2014 - 16:17

Jennifer:

Ik vind het nog altijd prachtig als de dieren in het wild kunt zien, dit hebben we in Australië ook gezien. EMU moeder met 2 jonkies die zomaar de we over rennen, alleen moesten wij hiervoor plotseling remmen

• 03 Juli 2014 - 21:52

Ros:

Wauwe en wat heerlijk dat ik zo dagelijks op de hoogte mag blijven! Mennnn die beren, supertoffff! Nu natuurlijk de hamvraag: 'Zijn jullie gummybear al tegen gekomen?' Haha liefjes! Genietttttt!! Dikke kus

• 03 Juli 2014 - 23:26

Rikky:

Geen baby Berends maar baby Beer dus, ......., ook leuk!