Met de vlammen in de pijp - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Met de vlammen in de pijp - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Met de vlammen in de pijp

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

05 Juli 2015 | Maleisië, Sandakan

Of het de malariapillen zijn of gewoon mijn 'speciale' kant weet ik niet, maar daar waar Marc heerlijk lag te knorren had ik andere zaken aan mijn hoofd. Ik was er heilig van overtuigd dat er een man onder de douche stond te pissen, er schimmen in de kamer waren en ons deze vakantie vast ergens iets heel naars stond te wachten. Kortom, om 01:00 met oordoppen en een slaapmasker gelukkig alsnog in slaap gevallen.

Om 03:30 weer zo fris als een hoentje na een koude douche, daarna de shuttle naar KLIA 2 gepakt. Daar heerlijk genoten van een o zo Aziatisch ontbijt. Ja jongens en meisjes ook hier hebben ze starbucks. Ik neem een halve chococroissant, want met deze hitte en op dit tijdstip krijg ik simpelweg niet meer weg. Daarentegen lijkt het ontbijt van Marc meer op dat van de Maleis, een lemongrass chicken pie. Respect.

Tijdens het inchecken voel ik mij net een bezienswaardigheid en na een beetje om mij heen kijken begrijp ik het ook wel. Wij zijn de enige blonde mensen op het vliegveld. Naar de kindjes, die tijdens het lopen stil blijven staan en met grote ogen kijken, zwaaien wij maar lief en dat wordt zeer gewaardeerd.

Rond 9:15 komen wij aan in Sandakan en daar is het heerlijk tropisch warm. Ons hotel 'Sepilok nature resort' is prachtig! Een cottage aan het water met een prachtige ingerichte kamer. Enige onromantische detail is dat de o zo prachtige badkamer met toilet geen deur bevat... Tja, onvoorwaardelijke liefde dan maar.

In de middag naar de sun bear rehabilatation geweest en een aantal schattige beren mogen aanschouwen. Daarna heerlijk in de waterlounge van het hotel gerelaxed. Het is tenslotte vakantie.

In onze regendouche nog even opgefrist en toen in het prachtig verlichte restaurant gedineerd. Wat een vriendelijke mensen overal. We voelen ons erg oprecht welkom. Volgende keer maar een glaasje melk bij de curry bestellen, want op watjes zoals ik zijn ze hier natuurlijk niet voorbereid...

  • 06 Juli 2015 - 06:24

    Martin:

    Puck en Marc,
    Ik lees jullie verslagen met veel plezier, behalve het gedeelte over het weer. Het zweet staat al op mijn voorhoofd als ik lees hoe warm het daar is. Hebben jullie ook hele jonge beren gezien? Zijn ze zwart of bruin?
    Had je Adam Curry besteld? Daar is ook een glaasje melk niet bestand tegen. Liefs uit Zaandam.

Tags: Sepilok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Sandakan

Marc

Waar ter wereld

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 22820

Voorgaande reizen:

17 April 2019 - 02 Mei 2019

Avontuur in Thailand

29 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Canada

10 September 2016 - 29 September 2016

Huwelijksreis Toscane

03 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Azië 2015

24 Juni 2014 - 16 Juli 2014

West USA

Landen bezocht: