Dodemansrit - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Dodemansrit - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Dodemansrit

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

13 Juli 2015 | Indonesië, Bandung

Mannen komen van mars en vrouwen van venus. Marc houdt van een globaal beeld en ik van sappige details. Om een lang verhaal kort te maken, jullie krijgen nog een anekdote van gisteren.
Toen ik wakker werd moest ik enorm nodig plassen, zoals eigenlijk elke morgen. Toen ik klaar was wilde ik doortrekken, maar op de wcbril stond een hele beschrijving van hoe dat moest. Met mijn slaaphoofd globaal de tekening bekeken met de conclusie dat de knop aan de zijkant van de wc zat. Dus ik sta voor de wc en druk de knop aan de zijkant in. De bereisde mensen raden het al, dat was niet de doortrekknop maar de knop van het bidet. Gevolg: een complete douche over mij heen. Lekker frisse start van de dag.

Bogor, wat ben je een bijzondere plek. Zoals Marc al had omschreven, een stad met veel contrasten. Om 10:00 kwam er een meneer met zijn auto om ons op te halen. Bandung is de bestemming van vandaag en dat bereiken wij via de Puncak Pass. Een hobbelige weg langs arme wijken, rijstterassen, theeplantages en nog meer bijzonderheden. Het is warm en helaas geen airco in de auto. Daarnaast rijden de mensen hier hetzelfde als in Jakarta. Sterker nog onze chauffeur denkt dat hij Michael Schumacher is. Het aantal bijna doodervaringen van vandaag staat op 10. Mijn hemel wat een rit. De middellijn op de weg betekent hier dat je gewoon met zijn drieeën naast elkaar kunt rijden vanwege de noodzaak om in te halen.
Rond 14:30 kwamen wij aan in Bandung en werden wij erg vriendellijk ontvangen door de dame achter de balie. Gelijk even een prive-chauffeur voor morgen geregeld. Dan willen wij de omgeving van Bandung gaan verkennen. Na de spullen in de kamer te hebben gedropt was het tijd voor sushi! Daar keken wij al de hele dag naar uit. Heerlijk gegeten en toen door naar een shopping mall. Geen vruchtbare dag maar nog wel even koffie gedronken met uitzicht op een prachtige moskee. Daarna de 3,5 km teruggelopen naar het hotel. Onderweg nog leuke kraampjes en eettentjes gezien en toen neergeploft op bed. Benieuwd naar morgen!

Oja, we willen het thuisfront graag een kaartje sturen alleen zijn nergens ansichtkaarten en brievenbussen te vinden. Helaas Pindaboter!

• 14 Juli 2015 - 06:31

Rikky:

Haha,deze veslagen zijn veel leuker dan ansichtkaarten joh! Xx

• 14 Juli 2015 - 07:49

Schelte:

Zo'naar dagelijks verslag is veel leuker dan een éénmalig kaartje. Thnx.

• 14 Juli 2015 - 23:46

Jennifer:

gelukkig lezen we zowel genoeg, over het land en hoe jullie je vermaken.
    Ben benieuwd naar jullie fotoboek welk wel zal volgen.