The day after - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Marc

17 Augustus 2017 | Canada, Canmore

Na de zware bergetappe van gisteren, categorie 1, 368m geklommen plus de meters om bij de wc te komen, hebben we vandaag een "vlakke" etappe. Mees is pas rond halfacht wakker, een record in deze vakantie! Tijdens het ontbijt trekt Mees weer veel mensen aan. De één na de ander maakt contact met hem. Wat heeft hij wat wij niet hebben? Na het ontbijt hebben we eerst overleg wat we vandaag gaan doen. Aangezien we allemaal makkelijke persoonlijkheden zijn, komen we ook nu weer snel tot een eensluidende keuze, Hot Springs. Marc wil eerst nog geld pinnen, maar daar heb je een bankpas voor nodig en waar is die? Nadat alle tassen, koffers, bedden, kasten, koelkast en auto voor de vierde keer zijn doorzocht hebben we Marc zijn portemonnee niet kunnen traceren. Wat nu? Marc besluit meteen om naar Clearwater te bellen om te vragen of hij daar zijn wallet heeft laten liggen. Gelukkig hebben ze hem gevonden, maar niks aan Marc laten weten!? Ze hadden hem kunnen mailen om te vertellen dat hij zijn wallet heeft laten liggen. Niks van dat, heel raar. Later op de dag heeft Marc weer telefonisch contact met "Clearwater" om af te spreken hoe ze zijn spullen naar Calgary versturen. We wachten af...
Na al dit gedoe komt Martin met het geweldige idee dat we toe zijn aan een bezoek aan Starbucks. We komen na 20 minuten als herboren terug bij de auto en vervolgen onze weg naar Hot Springs. Het parkeren bij Hot Springs duurt enkele minuten omdat meer mensen op het idee zijn gekomen om vandaag daarnaartoe te gaan. We moeten enkele meters omhoog lopen om het hoogste zwembad van Canada te bereiken. Het is een natuurlijke bron en je ruikt een klein beetje zwavel. Temperatuur van het water is vandaag 39 graden, dat belooft wat. We kopen een toegangsbewijs bij een mevrouw die duidelijk zin heeft in haar werk. Na een leuke, ondeugende opmerking richting Martin ligt de hele familie dubbel van het lachen. Martin huurt een oud zwempak voor mannen, de rest van de aanwezigen haken helaas af. Je mag, per keer, maar 20 minuten in het water en je moet daarna "veel" water drinken. We worden ontzettend loom!!! Mees geniet volop van het heerlijke water en alle aandacht die hij krijgt van de overige badgasten. Hij lijkt wel een beroemdheid. Hoe is dat straks als hij in de pubertijd zit. Honderden meiden voor Wijnkanspad nummer 1, iedereen wil met hem vrienden worden op Facebook enz.
Na ons avontuur in Hot Springs, ligt in Banff, gaan we fonduen als lunch. Mees denkt daar duidelijk anders over. Om de beurt lopen we met Mees over de winkelstraat totdat het eten is gearriveerd. Het was geen zware lunch want de serveerster had i.p.v. kaasfondue voor drie personen twee personen opgeschreven!? Kortom, ergens anders koffie/thee/hot chocolate met iets lekkers erbij. 's Avonds voor het eerst met Mees bij M gegeten, Yes. Iedereen blij

• 20 Augustus 2017 - 23:22

Phemy: