Wallie! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Wallie! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Wallie!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

07 Juli 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag gaan we op jacht!
Voor het eerst een hotel gehad waarbij het 'continental breakfast' wel te doen was. Na het ontbijt naar de pier gelopen waar het walvissenavontuur zal gaan beginnen.
Eerst en half uur heerlijk in de zon op het dek gezeten en om 9:00 voeren we richting de mist. In de eerste minuten al een otter op zijn rug zien zwemmen. Vol spanning keken wij om ons heen in de hoop op dolfijnen en walvissen!
Wat ik helaas even vergeten was, was het feit dat ik de 'zeegenen' van mijn vader heb. Op het moment suprême was ik dan ook mijn ontbijt een retour aan het geven.. Feest..
In ieder geval waren de humpbackwalvissen zo lief om nog even te wachten zodat ik ze ook kon bewonderen. Marc heeft prachtige foto's gemaakt en mij daarna heel lief gembersnoep gegeven tegen het zeeziek zijn op het achterdek. Hier had zich ongeveer de helft van de aanwezigen verzameld. Ik bleek gelukkig niet de enige zwakkeling te zijn, Marc heeft hier erg om moeten lachen. Ondertussen zagen wij vanaf het achterdek ook nog Risso dolphins, erg cool. Na 3 uur op deze barre tocht te zijn geweest was ik wel blij om weer het vaste land op te mogen. De auto in gestapt en de Highway 1 vervolgt.
Langs veel te dure huizen in Pebble beach gereden en in het plaatsje Carmel heerlijk geluncht en rondgelopen. Daarna de rit weer opgepakt en nog heel veel mooie dingen gezien onderweg naar San Luis Obispo waaronder zeekoeien. Hele bijzondere en interessante beesten. We vonden ze erg veel menselijk trekjes hebben, zoals het zand tussen hun 'vingers' vandaan halen. Een bijzondere dag met weer een hoop gegadigden die wij aan ons 'wilde dieren lijstje' kunnen toevoegen. Trusten!

Hilarisch moment #2: bij een koffiezaak wifi gestolen om te kijken waar San Luis Obispo was en of we niet beter in een hotel konden verblijven in het plaatsje waar we op dat moment waren. Toen ik een goedkoop hotel in San Luis had gevonden besloten we om te kijken hoe lang rijden het nog was. Nou, 4 minuten. Blijkbaar zaten we al de hele tijd in San Luis Obispo. NERDS :X

• 09 Juli 2014 - 21:30

Rikky: