De eerste dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

29 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Canada! Vakantie!
Eindelijk is het 29 juli. Al lang hebben we naar deze datum uitgekeken en nu is het zo ver.
In huize van den Hurk wordt iedereen rond 6:00 wakker en wordt ervoor gezorgd dat iedereen en alles klaar is voor vertrek. Om 8:00 staan Martin en Rikky voor de deur en is het reisgezelschap compleet. Jasper is er ook om onze bagage naar het station te brengen, superlief. Op het station aangekomen staan Jo, Schelte en Kiki daar ook om ons uit te zwaaien.
De trein vertrekt om 8:27 en 20 minuten later staan we al op Schiphol.
We checken redelijk vlot in, ook de bagagecheck gaat redelijk snel. Maar dan komt de paspoortcontrole nog. We weten dat we kampioen zijn in de verkeerde rij kiezen, maar dit overtreft alles. Andere rijen gingen minstens twee keer zo snel en daar was Mees het dan ook echt niet mee eens. Helaas is Mees zijn woordenschat nog niet op academisch niveau en hij zette het dan ook op het schreeuwen om een en ander duidelijk te maken. Hier had helaas niemand een boodschap aan. Na een uur zaten wij aan een heerlijk kopje koffie met iets lekkers te danken aan Rie en Henk Berends a.k.a. Opa en Oma. Mees heeft weer menig hart veroverd en om 13:00 konden wij aan boord. Het stijgen vond Mees ook met enige regelmaat niet fantastisch maar Brandweerman Sam en een aantal pakjes rozijntjes konden hem regelmatig positief afleiden. Airtransat dacht helaas niet echt mee met ons wat betreft Mees. Maar Mees heeft het keurig gedaan. Op het vliegveld allemaal hightech doe-het-zelfdouanepoortjes. Hierdoor ging het echt super snel.
Met de skytrain, taxi en een deel lopend naar het English Bay hotel gegaan. Bij een Indiaas restaurant heerlijk wat gegeten om alvast aan het tijdsverschil te wennen en om 19:00(4:00 Nederlandse tijd) lag iedereen lekker te slapen. Nu is de vakantie echt begonnen!