Warme dag op Vancouver Island! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Warme dag op Vancouver Island! - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Warme dag op Vancouver Island!

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Marc

02 Augustus 2017 | Canada, Tofino

Na een lange nachtrust ging wekker Mees om 4:59 af. Tijd om woensdag 2 augustus welkom te heten. De verschillende speeltjes van Mees kwamen op het bed van opa en oma en spelen maar ... Na een tijdje keek Rikky door het raam en zag een wasbeer. Niet veel later kwamen drie herten het hotel bezoeken. Onze onderburen gingen buiten ontbijten en daar hadden de herten ook wel zin in. Om halfacht werd er ontbeten bij Zoë's Bakery and Café! Het was zo lekker dat we daar morgenochtend weer gaan ontbijten. Met een goed gevulde buik begonnen we aan onze ochtendwandeling: Lighthouse Loop, a Wild Pacific Dream. De foto's die we hebben geschoten bevestigen de genoemde droom. Mees heeft de hele tocht in de rugdrager gezeten en was al snel in dromenland. Tijdens de wandeling kwamen we herten tegen, op twee meter afstand! Na enkele gewaagde fotoshoots van de ouders van Mees en een korte pauze begonnen we aan het laatste gedeelte van de wandeling langs de Pacific Ocean. Op het eind van onze tocht zagen we de Steller Jay, in Nederland bekend als Stellers Gaai, Marc heeft de vogel kunnen vastleggen. Kortom, een wandeling om nooit te vergeten. Marc, onze chauffeur, reed ons daarna richting Tofino waar Marc zijn verjaardagscadeau ging verzilveren, brandingsurfen! Marc en Nina huurden bij een camping een pak en een plank en gingen brandingsurfen in de Pacific Ocean. Het was inmiddels 31 graden dus een koele duik kwam goed uit. Martin en Mees keken van afstand toe hoe Marc en Nina hun kunsten vertoonden onder het toeziend oog van fotograaf Rikky. Iedereen heeft in de oceaan gezwommen, maar Mees lag languit in het ondiepe, want dat is voor hem al diep genoeg. Na deze heerlijke onderbreking ging de reis verder naar het stadje Tofino. Op aanraden van Nina gingen we bij Sobo (taste the love) eten. Het was verrukkelijk! Marc bracht ons na het eten weer naar het hotel en het was nog steeds heel warm. Terwijl ik dit schrijf, ligt Mees al in zijn Mezenmand te dromen. Een fantastische dag aan de Pacific Ocean.