Rook! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Rook! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Rook!

Door: Rikky

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 Augustus 2017 | Canada, Kamloops

Allemaal voldoende geslapen ondanks de treinen, die met meer dan 100 wagons, langs de rivier, net naast de camping, denderden. Dat verklaarde waarom er een aantal setjes oordoppen in de tipi lagen. Gedoucht, Mees nog lekker even in de speeltuin, spullen vast ingepakt en ontbeten op het terras bij de camping. Mees zorgde zoals altijd weer voor een aantal hilarische momenten, ditmaal door een meneer die aan de tafel naast ons zat te imiteren met hoesten en lachen! Uitgecheckt en Nina een mooie groene sweater rijker, stapten we in de auto bij onze vertrouwde Chauffeur en zetten wij koers richting Clearwater. Het eerste stuk richting Kamloops meer dan 100 km waren we zeer onder de indruk van de enorme hoeveelheid rook die er hing. We waren de rokerige vergezichten al gewend maar dit leek meer op een dikke mist. Van vergezichten was geruime tijd geen sprake. De wetenschap dat dit het gevolg is van de enorme bosbranden maakt het gevoel als je erdoor heen rijdt ook anders. De lucht in de auto was ook een beetje rokerig. Toen we in Kamloops stopten voor een kopje koffie overviel ons de soort van houtkachel lucht helemaal. We zagen ook verschillende mensen met mondkapjes oplopen en iemand met een gasmasker. We prijsden ons gelukkig dat niemand van ons een luchtweg probleem heeft en togen richting 'Motivo' waar we aan de koffie met gingen. Nog even door een paar straatjes gelopen en toen verder. Toen we Kamloops achter ons lieten (na de herkansing) werd de rook geleidelijk wat minder. We konden weer wat verder kijken ( een mooie tocht langs de rivier) maar rookvrij is de lucht ook hier in Clearwater zeker niet. Omdat we het huisje nog niet in konden eerst even naar het eethuisje 'strawberry moose' gegaan om te lunchen. Interieur net als de naam van de tent enigszins kitch de friemel maar de broodjes waren heerlijk! Mees heeft geknuffeld met een reuze eland knuffel, dat vond hij erg grappig. Toen een Spaans jongetje hem kwam knuffelen alsof hij hem al jaren niet meer had gezien genoot hij een stuk minder. Grappig is dat toch, dat wat je leuk vindt om bij een ander te doen is soms een stuk minder leuk als het je zelf overkomt! Boodschappen gedaan, Mees in een supersonische race winkelwagen met stuur. En op naar ons huisje. Na een korte inspectie en indeling ( die we later weer omgegooid hebben) richting zwembad. Het was namelijk pufwarm (is geen woord dat weet ik maar dat was het wel!) Beetje poedelen, plonsen, liggen lezen, slapen. Weer bij het huisje wat gedronken en gegeten. Gekeken of we met zijn vijven in het kingsize bed zouden passen. Dat lukte maar zoals vermeld pufwarm dus beter van niet! Mees heeft een lichtshow gegeven met de door Marc in Whistler gevonden zaklamp en gestunt op het grote bed (en soms ernaast). Toen tijd voor zijn avondritueel voor het naar bed gaan dat enige tijd later wordt gevolgd door het avondritueel van de rest.