Sawadee! Hallo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Sawadee! Hallo Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Sawadee! Hallo Bangkok!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

18 April 2019 | Thailand, Bangkok

Na een goede vlucht zijn we aangekomen in het warme Thailand.
We gaan vlotjes door de douane en zien al snel onze backpack op de bagageband voorbij komen. Mees mag nog even heen en weer rennen voor we naar de taxi gaan. Dat is dus wel even want het opvouwbare bedje van Juul komt natuurlijk als laatste op de band. We gaan naar de kelder waar je voordeliger geld kunt wisselen en kopen ook nog even 1 simkaart voor in Thailand. We zijn tenslotte geen doorgewinterde backpackers en vinden af en toe internet toch wel handig met twee kleintjes bij ons. We kopen nog 2 bubble thee want dat hoort hier echt. Daar laten we het voor deze vakantie ook bij. Juul is de enige die de bubbels(soort geleibolletjes) lekker vindt. Met de taxi rijden we naar het hotel. Mees is de hele rit enorm opgewekt allemaal liedjes aan het zingen en dwingt ons om ook heel veel hard en snel mee te zingen.
Het nouvo hotel is fijn. 'Wauw!', roept mees als we de kamer binnen komen.  We krijgen het voor elkaar in in 5 minuten de hele kamer tot klerezooi om te toveren en besluiten dan om verkoeling te zoeken in het zwembad. Mees vindt het fantastisch. Juul is moe en valt heel schattig zittend op schoot bij Marc in slaap en tukt verder lekker in haar bedje langs het zwembad. Mees is een fantastische zwemmer(met bandjes) vindt hij zelf en zingt dan ook de hele tijd 'zwemmen, zwemmen, zwemmen.' Zo fijn om hem zo relaxed te zien genieten. Ondanks de vermoeidheid besluiten we om toch nog even Khao San road te verkennen. Juul in de buikdrager en Mees in de kinderwagen. Drukke straatjes met veel stalletjes en eetkarretjes. Een bijzondere ervaring. We besluiten bij een toch wel modernig barretje aan Khoa San Road een biertje te doen en langzaam aan te wennen aan de andere gebruiken en hygienevoorschriften. We dineren bij Madame Masur wat ontzettend lekker is en een heel mooi relaxed tentje. Mees geniet van watermeloen sap en mango met sticky rice. Hij denkt zelf mango met ijs te eten haha. Iedereen is dol op onze blonde kindjes dus dat zit wel snor. Mees is ondertussen zo gewend aan alle aandacht dat hij Jula soms al gaat voorstellen aan een Thai als die zelf nog geen toenadering heeft gezocht. Er moet natuurlijk ook altijd even goed bij verteld worden dat het 'zijn' zusje is. En dat snap ik wel want de Thai doet vermoeden dat ze Juul maar al te graag mee zouden willen nemen. We lopen door donkere straatjes terug naar het hotel en maken ons klaar voor de nacht. Morgen een fietstocht door Bangkok! Laat ons verrassen!