Heet, heter, zweetst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Heet, heter, zweetst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Heet, heter, zweetst

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

20 April 2019 | Thailand, Bangkok

We lopen gutsend door het koninklijk paleis van Bangkok. Wat een hitte.
De ochtend begon goed. Ontbeten in het hotel, spullen ingepakt en gestald in het hotel. Met de tuktuk, nu was Mees wel wakker, naar het paleis gereden. Het is 8.30 maar al ruim 30 graden. We hoeven gelukkig niet lang in de rij te staan en betreden het paleis dan ook snel. Wat een pracht. Het goud blinkt je tegemoet. Mees en Jula zien overal mooie olifantenbeeldjes. Het is enorm groot en er staat af en toe ook gelukkig een briesje. Om het paleis zijn mooie delen overdekt. De kinderen lopen hier vrolijk rond en bekijken vol bewondering de muurschilderingen. Juul wees al veel naar mooie dingen maar zegt nu ook echt 'Mooi'! Na 2 uur bewonderen besluiten we een taxi te pakken naar KidZania. Hilarisch dit. In een mega groot warenhuis bevindt zich dit kinderpark. Kinderen krijgen een bandje en kunnen allemaal beroepen gaan uittesten. Ze checken in, krijgen les en voeren taken uit. Aan het eind van hun taak worden ze uitbetaald. Mees wilde graag tandarts zijn. Mijn moederhart is ongeveer 600 keer gesmolten. Heel braaf zat Mees daar in het Engels uitleg te krijgen en mocht daarna zelf taakjes uitvoeren. Alleen ja, want ouders mochten alleen van achter glas kijken. Na 15 minuten was het wel genoeg voor hem en kreeg hij gelukkig uitbetaald. Verder hebben we lekker activiteiten gedaan waar we met zijn allen in mochten. Zoals een fantastische show bekeken over Peter pan. Dit werd ook door kinderen opgevoerd en heuze Thaise acteurs die de kinderen les hadden gegeven. Marc en ik moesten erg ons best doen om de kapitein haak niet vreselijk uit te lachen. Deze haak had de uitstraling van een zak aardappelen en zijn valse lach kon Mees nog beter. Maar Mees zat vol bewondering te kijken naar de voorstelling en gaf na afloop een daverend applaus. Daar doen we het voor. En voor de airco natuurlijk. We sluiten de dag af met een koffie in het mooie food court beneden in het warenhuis en gaan dan de spullen halen in het hotel.