Jarig op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Jarig op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Jarig op Koh Tao

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

24 April 2019 | Thailand, Koh Tao

"Er is er een jarig, hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is mama". Nina is vandaag 28 geworden. Nooit eerder heeft ze zo'n tropische verjaardag gevierd. Het mag dan wel nog vroeg zijn, maar de buitentemperatuur ligt nu al hoger dan op alle eerdere verjaardagen. Ergens vandaag zou er een verjaardagstaart geregeld worden door het resort. Hoe, wat, wanneer, en waar is voor mij echter ook nog een verrassing. Dus voorlopig moet Nina het maar doen met wat provisorisch opgehangen en twee slingers van het thuisfront.

Naast dat het Nina's verjaardag is is het ook wasdag. Dus met een zak, waarvan we later uitrekenen dat die ongeveer 6 kilo moet wegen, vol met wasgoed togen we met de shuttle naar de Mae Haad pier. Daar aangekomen slepen we eerst onze vuile was naar de Coconut Monkey. Gewoontedieren die we zijn is dit een van twee plekken die we voor een tweede keer bezoeken. Terwijl Mees en Juul onschuldig door de zaak heen wandelen werken wij een lekkere lunch weg. Na de was gedropt te hebben begint de overlevingstocht naar Sairee Beach weer. In de eerste instantie lopen we langs Whitening, de andere van die twee 'stamplekken'. De kinderen slapen helaas nog niet en worden eigenlijk alleen maar hangeriger. Dus kijken we of we door kunnen lopen naar Fizz. Ook al zo'n strandtent waar we prettige ervaringen opgedaan hebben. Al was ons bezoek gisteravond meer een soort pitstop dan een relaxt etentje aan het strand. Tegen Google's informatie in blijkt de zaak echter nog gesloten. Inmiddels slapen de kinderen en willen we wel zo snel mogelijk ergens wat drinken. De afgelopen uren voelden namelijk niet heel erg verjaardag-achtig. Met twee kinderen op de bank in slaap kunnen wij met een gerust hart cocktails bestellen. Een verrassingsbrownie brengt de feeststemming terug en fleurt de jarige job gelukkig weer wat op.

Na weer een prachtige stranddag sluiten we de dag culinair en lichtelijk gehaast af. Ons laatste avontuur van de dag krijgt vorm door het wachten op de shuttle van het resort die nieuwe gasten komt oppikken. Na enige tijd in onzekerheid rondgedwaald te hebben komen dan toch de verlossende koplampen de bocht omdraaien en mogen wij voldaan terugkeren naar onze kamer. En de verjaardagstaart, die kan netjes opgehaald worden bij aankomst op het resort.