"Dude! What the fuck..." - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu "Dude! What the fuck..." - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

"Dude! What the fuck..."

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

30 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Ondanks de afspraak die we hadden om niet te enthousiast (lees: luidruchtig) te reageren als we een beer zouden zien, bleek dit toch lastig als er echt eentje een slordige 30 meter verderop langsloopt. Maar ik loop op de zaken vooruit. De dag begon namelijk minder spectaculair met het missen van de wekker doordat de telefoon leeg was. Aan onze eigen tafel in het restaurant nuttigen we de belangrijkste maaltijd van de dag terwijl we de Nederlands gerelateerde voorgeschiedenis van onze kelner leren kennen. Na een goed ontbijt checken we uit en starten we onze tour door Sequoia National Park. Terwijl we in de voetstappen treden van 's lands meest geliefde clown en acrobaat schieten we de ene foto na de andere van de bizar grote bomen. Wederom wordt er gedacht aan de mensen die om welke reden dan ook op wielen door het leven moeten, en is het pad dat we bewandelen rolstoelvriendelijk. We besluiten dat dit niet helemaal past bij onze avontuurlijke geest en we vervolgen onze tocht over het Alta trail. Als we vervolgens de mogelijkheid krijgen om "Bear's bathtub" te bekijken bevinden we ons ineens op een overgroeid pad waarvan we de bestemming niet kennen. Zoals een echte woudloper betaamt trek ik uit het zien van uitwerpselen de conclusie dat er zomaar eens een beer in de buurt zou kunnen zijn. Nina gaat ondertussen bijna van haar stokje door de iele lucht. Of het nou mijn enthousiaste reactie was of de aanblik van de beer is nog niet duidelijk, maar Nina was weer springlevend. Een wilde beer, en zo dichtbij. Het duurt niet lang of we zien de ene beer na de andere voorbij wandelen. Een barre tocht naar de watervallen, waarvan de wandeling 2,7 km enkele reis blijkt te zijn in plaats van round-trip, levert een moment op waar we ongeveer op 10 meter van een wilde beer staan. Dit zal ik niet snel meer vergeten.

Meten is weten:
Welke dieren hebben we tot nu toe gespot?
Antwoord: eekhoorn (type 1), eekhoorn (type 2), bever, specht, beer (ursus americanus), rendier, muis, hagedis

• 02 Juli 2014 - 21:40

Sjogo:

Allememaggies Adriaantje!

• 03 Juli 2014 - 16:12

Jennifer:

Ik kan het haast niet geloven 10 meter van een wilde gestaan.