OMGWTFBBQ! - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu OMGWTFBBQ! - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

OMGWTFBBQ!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

08 Juli 2014 | Verenigde Staten, Ventura

De was hangt nog te drogen als ik mijn ogen open. Met de gedachte aan het matige avondeten van gisteren gaan we met frisse hoop op zoek naar een plek om te ontbijten; ook niet bijzonder. Dus stappen we maar snel in de auto naar Santa Barbara.

In Santa Barbara vinden we eindelijk de meubels waarmee we graag ons huis zouden vullen. Helaas hebben we nog altijd geen tweede koffer en kunnen we dus geen nieuwe meubels meenemen. Op naar de shopping mall, waar we weer vooral veel bekijken, maar niets kopen. Wanneer we het "shoppen" zat zijn volgt de moeilijkste beslissing van de dag: gaan we naar het strand of kijken we Brazilië - Duitsland? Na eerst voor het strand gekozen te hebben blijkt de verleiding van de wedstrijd te groot. We stappen op uitnodiging van het gejuich om het eerste doelpunt een bar op de pier binnen. Daar is er geen twijfel over mogelijk dat we uiteindelijk de juiste keuze gemaakt hebben. Iedereen kent de uitslag, dus daar ga ik jullie niet mee vermoeien.

Na de wedstrijd vervolgen wij onze weg naar Ventura. Daar gaan we voor het eerst van onze vakantie aan het strand liggen. Ook dat vinden we na 5 minuten genoeg. Het waait te hard en we hebben honger. Na eerst een verkeerd restaurant, waar ze alle gerechten in principe vegetarisch kunnen maken door het hoofdbestanddeel te verwijderen, uitgezocht te hebben, vinden we een mooi plekje in een grote barbecue-vreetschuur. Voldaan van het eten stappen we naar buiten, om er daar achter te komen dat ik mijn telefoon kwijt ben. Gelukkig is de paniek maar van korte duur, want op het moment dat de serveerster me ziet is ze zo gelukkig als een puppy, en staat te popelen om mijn telefoon terug te geven.