Survival in Cinque Terre - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Survival in Cinque Terre - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Survival in Cinque Terre

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Marc

12 September 2016 | Italië, Riomaggiore

Op vakantie gaan met je ouders is zwaar! Na lang zeuren ging ik eindelijk akkoord met een vakantie naar Italië met mama en papa voor hun huwelijksreis. De heenreis was erg lang, maar het viel uiteindelijk allemaal mee. Vervolgens zitten we in Lerici bij een aardige meneer die hetzelfde heet als papa; dat is gek. Maar in plaats van de hele dag lekker eten en slapen willen papa en mama allemaal dingen doen. We rijden weer naar Lerici waar we de auto in dezelfde garage parkeren. Vervolgens lopen we naar de kade om kaartjes voor de boot te kopen. Tot nu toe vind ik het allemaal wel prima, lekker bij papa in de buikdrager. Terwijl mijn ouders nog een lekker kopje koffie drinken slaap ik nog even door. Dan vertrekt de boot naar Portovenere. Het is een leuk tochtje zo over het water. En eenmaal aangekomen is het eerste wat we kopen een pak luiers voor mij. Die waren we namelijk vergeten in het hotel. Ze zijn erg mooi, want er staan katjes op, net als takkie. Voordat papa en mama me de hele stad doorslepen mag ik eerst nog expresso drinken op een dakterras. Daar houden mijn ouders van! Na uitgerust te hebben op het dakterras gaan we allemaal dingen bekijken op het eiland. Het is best wel mooi met veel plekken met mooi uitzicht op zee. Vlak voor vertrek eten papa en mama een heerlijk ijsje. Ik mag natuurlijk weer niet.

Dan vertrekken we naar Riomaggiore. Van dat stadje word ik heel verdrietig. Zowel bij aankomst als voor vertrek moet ik daarom heel hard huilen. Maar het is er ook zoooo warm, dat is niet fijn voor mij. Gelukkig gaan we snel ergens naar binnen waar papa en mama gaan lunchen. Het is er lekker koel. En ze zijn erg lief voor me. Volgens mij was het eten er ook wel lekker. En er zijn lieve Poolse mensen die mij leuk vinden! Na het eten liepen we nog even door, maar toen moesten we weer naar de boot. Stonden we daar in de brandende zon te wachten op de boot. Gelukkig kwam de boot er uiteindelijk aan. Eenmaal aan boord was ik weer helemaal blij.

'S avonds wilden papa en mama eigenlijk uit eten, maar ik wilde liever in het hotel gaan slapen. Na een kort overleg met mijn ouders waren ze toch overtuigd en namen ze de pizza mee, zodat ik kon slapen terwijl zij een romantisch diner voor 2 hadden onder de sterrenhemel op het balkon.

Vakantie begint steeds meer te wennen, al mis ik wel mijn vriendjes en opa's en oma's. Tot snel!

• 14 September 2016 - 19:03

Rikky:

Haha die Mees, nu al verslaggever! En je zorgt ervoor dat je ouders nog creatiever worden dan ze al zijn. Goed bezig alle drie. Xx

• 14 September 2016 - 19:06

Rupert:

Hai Mees Lucas,

Ik ben het, Rupert. Ik mis je heel erg, maar ik hoor van opa Martin dat je heel veel leuke, spannende dingen beleefd. Heb je al "gezwommen". In Zaandam is het heeeeeeeeeeeeeeeeeel heet. Ik probeer Jack Frost te bellen, maar hij neemt niet op. Jack moet snel komen want dan wordt het lekker koud.
    Mees, veel plezier en de groeten aan je ouders.

Rupert the Bear

• 14 September 2016 - 19:22

Jennifer :

Hoi Mees.
    Ik ben blij dat je het naar je zin heb, is me ook wat die ouders willen alles zien.
    Jou pappa vond dat vroeger soms niet zo leuk, als wij weer eens ergens iets gingen bezichtigen. Hierdoor heeft hij wel al veel gezien. En nu gaat hij al met zijn eigen zoon op pad
    Groetjes aan jou pappa en mamma

• 14 September 2016 - 20:06

Schelte:

Lieve Mees,
    Jouw bijdrage aan het reisverslag is prettig leesbaar. Er schuilt een journalist in je. Maar dat zien we later wel.
    Leuk dat jullie alles zo democratisch besluiten, dat heb ik ook wel anders meegemaakt. Gelukkig heb je met drie altijd een meerderheid.
    Groetjes aan je ouwelui en een knuffel van mij. Veel plezier nog!