Prut Pisa Pizza - Reisverslag uit Lucca, Italië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Prut Pisa Pizza - Reisverslag uit Lucca, Italië van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Prut Pisa Pizza

Door: Mees

Blijf op de hoogte en volg Marc

15 September 2016 | Italië, Lucca

Sommige mensen slapen uit op vakantie zeggen papa en mama, maar ik vind het leuker om gewoon lekker om 6:00 op te staan. Dan heb je veel meer aan je dag!
Papa en Mama zeiden tegen mij dat we vandaag alweer naar een ander hotel gaan, maar dat ik wel mijn eigen zwembad mee mag. Dat vind ik fijn.
We gaan met de auto rijden naar een stad waar een scheve toren staat. Ik vind het eerst niet leuk in de auto dus ga ik huilen. Aangezien papa en mama mij niet uit de maxi cosi halen besluit ik dan maar om te gaan slapen.
Ineens word ik wakker terwijl mama mij uit de kinderwagen tilt en weer in de auto zet. Ik snap er niks van, heb ik nou de scheve toren gemist?! Dan hoor ik papa en mama praten over het slechte weer. Blijkbaar regent het heel erg en onweert het ook. We slaan Pisa over en rijden door naar Volterra. Ik vind de tikkende regen op de ruiten wel leuk.
Volterra is een mooie oude stad waar papa en mama weer een ijsje gaan eten. Ik kijk steeds naar het ijsje, maar ze snappen nog steeds niet dat ik ook graag wil.
Daarna gaan we naar het hotel wat een oud klooster is. Het ziet er mooi uit.
'S avonds gaan we weer naar het centrum. Papa en mama drinken een wijntje bij een leuke wijnbar en ik mag een appelpotje. Ik vond het zo lekker dat ik hem helemaal leeggegeten heb, knap he!
Dan kijken we gezellig met zijn drieën naar een mooie zonsondergang. Papa en mama gaan eten bij een restaurant waar ze volgens mij niet zo blij van worden. Ik lig lekker aan de borst en ze kletsen gezellig maar mama laat de helft van haar eten staan en papa voelt zich daarna ook niet zo lekker.
We lopen spannend in het donker terug naar het hotel en gaan dan lekker slapen. Ik droom dan maar over een scheve toren, volgende keer beter!

• 16 September 2016 - 20:55

Opa Martin:

Beste kleinzoon, je moeder was in de vakanties ook altijd tussen 5:30 en 6:00 uur wakker. Opa ging dan met je moeder in de wandelwagen een wandeling maken door de plaats waar wij verbleven. Nu ervaart je moeder eindelijk hoe het was voor opa en oma. Mees, blijkbaar ben je ook een ochtendmens. Geniet van de mooie ochtenden in Italië. Liefs opa M te Z.