Travel kwintet - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Travel kwintet - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Travel kwintet

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 April 2019 | Thailand, Koh Tao

Avontuur.
Ja op avontuur. Dat is wat wij deze avond gaan doen. Na een mooie bijzondere en warme ochtend vertrekken we met al onze bagage naar het 12gocafe. Hier halen we onze treintickets op en relaxen we nog even. Mees eet wat pasta en natuurlijk een watermeloen sap! Zijn favoriet deze vakantie. Ik lust echt watermeloen. Bij mij komt helaas een pittige hoofdpijn naar boven wat het nog wat avontuurlijker maakt deze tocht. Om 1900 lopen we richting de trein en een kwartier later zitten we met zijn vieren op onze 6 m2 voor de komende uren. We vertrekken helaas bijna 2 uur later maar dat mag de pret niet drukken. Mees probeert wat Thaise meisjes onze kamer in te lokken want hij is erg trots op onze kamer. Helaas luisteren de meisjes niet. Maar mees geeft niet op en gaat opzoek naar kinderen die wel luisteren. Met Juul aan zijn zijde loopt hij door de wagon en vindt 3 nederlandse kinderen. Hij zingt de krokodil ligt in het water voor ze en vertelt over onze fietstocht door Bangkok. Dan moet onze kamer worden laten zien en ineens staan er 5 kinderen naast mijn bed. Mag wel naar boven zegt mees zelfverzekerd. Helaas gooit zijn moeder roet in het eten door te zeggen dat de kamer daar wel een beetje klein voor is. Rond 2200 slaapt Mees en heeft Marc heel relaxed Jula ook in slaap gekregen. Het duurt helaas nog een ruime 3 uur voor wij zelf in slaap vallen maar ongelofelijk,wat doen de kinderen het fantastisch! We zitten nog ongeveer anderhalf uur in de bus om vervolgens een boottocht van 4,5 uur te hebben naar Koh Tao. Ook hier passen de kinderen zich fantastisch aan. Ik had dit allemaal niet verwacht. Tuurlijk zijn sommige dingen zwaar en vermoeiend maar dat er amper strijd is met en tussen de kinderen maakt het reizen echt makkelijk en gezellig. Mees groeit met de dag. Gaat steeds op onderzoek uit en vindt bijna alles fantastisch. Juul geniet ook met volle teugen en wijst naar alle mooie dingen die ze ziet. Ze is dan ook hard aan het oefenen op een nieuw woord: Mooi! En dat woord past precies bij onze nieuwe slaapplek voor de komende 5 nachten.