Geen brug te ver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu Geen brug te ver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marc Hurk - WaarBenJij.nu

Geen brug te ver.

Door: Rikky

Blijf op de hoogte en volg Marc

31 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Maandag! Na een ondertussen vertrouwd nachtelijk, zeer gezellig speelkwartier (zeg maar dik uur) met snack nog even verder geslapen. De jetlag is nog niet helemaal uit het systeem. Om 7 uur opgestaan, opgefrist, klaar voor ontbijt. Vanochtend besloten wat lekkere dingen op te halen en deze te nuttigen aan het strand. Dit ligt op een steenworp afstand van het hotel, hoe luxe is dat! We hadden het strand bijna helemaal voor onszelf. Het uitzicht zeer fraai, het eten smakelijk en Marc vond ook nog een prachtig schelpje! Kortom een fantastische start van de dag. Even naar het hotel om spullen op te halen voor de rest van de dag. Granville en Granville Island was het doel van vandaag. Een mooie wandeling langs het strand en door woonwijk (waarbij Rikky een stoepje van heel dichtbij bekeken heeft), over een hele hoge brug gelopen (waarbij een van ons een beetje wit wegtrok), nog een stukje richting een mooie zaak waar wij in de eerste plaats naar toe gingen voor de boekenafdeling. Martin mocht hier de tegoedbon die hij voor zijn verjaardag had gekregen verzilveren. Mees, Marc en Nina hadden ook nog een leuk gesprek met een interessante winkelmedewerker. Hierna koers gezet naar Granville Island. Eerst op zoek naar een plek om te lunchen. Dit al snel gevonden bij the Granville Island Brewery. Een gave plek, lekkere biertjes (en sinaasappelsap) en lekkere lunchgerechten. Mees zat gezellig met alles mee te smikkelen alleen de pickle zorgde voor zeer (hilarische) zure gezichten. Daarna genoten van muzikanten op straat, leuke winkeltjes en een foodmarket met lekkere en mooie producten. Daar spullen ingeslagen voor het avondeten. Met de Ferry een groot deel van de terugweg afgelegd. Dit keer lekker onder een brug door! Leuk tochtje en het laatste stuk te voet langs het strand afgelegd . Vlakbij het hotel is een ijssalon die we dit keer niet voorbij konden lopen. Prachtige ijsjes waarbij je oneindig veel toppings kon kiezen die door de ijssmaak naar keuze werden gehakt, smullen! Mees smikkelde lekker van alle hoorntjes mee. In het hotel even gerelaxt; een aantal van ons heel letterlijk. Een paar uur later wakker geworden/gemaakt om de strijd tegen de jetlag niet te verliezen. Het was ondertussen half 7. De meegebrachte lekkernijen vielen goed in de smaak. Na het eten naar het strand met zijn vijven, kopje ' koffie' meegenomen. Het strand was nu aanzienlijk drukker dan vanmorgen maar er was nog een boomstam vrij. De zon zakte langzaam achter de bergen weg. Nog een stukje gelopen, de lachende beelden bekeken en naar hotel. Stofvoeten en handen wassen, tandenpoetsen en naar bed! Ben benieuwd hoe laat we vannacht weer gaan spelen! Eerst dromen van een topdag!